1 انتساب نقش کاربر DB

این پلاگین اجازه می دهد که به کاربران نقش ناظر اختصاص دهیم و به ناظران دسترسی به گزارش های پیشرفت تیم را بدهیم. هنگامی که ناظران تعیین شوند، می توانیم گزارش هایی را بنویسیم که می تواند اطلاعات ثبت نام و تکمیل ناظران را برای گزارش مستقیم آن ها نشان دهد.

2 Configurable Reports یا پلاگین گزارش های قابل تنظیم

این پلاگین و به همراه کوئری های Ad-hoc، بسیار سودمند هستند. زیرا سایت lms ما بدون آن از نظر اطلاعاتی غنی نخواهد بود. همچنین، می توان گفت که استخراج اطلاعات از پایگاه آن بسیار مشکل است. این پلاگین به کاربران اجرایی (و کسانی که به آن ها دسترسی دارند) در نوشتن کوئری های MySQL در نرم افزار مودل و تولید گزارش های قابل خواندن برای نرم افزار ال ام اس کمک می کند. برای مثال می توان با کمک این پلاگین گزارشاتی برای سه سطح مدیریت ایجاد کرد: ناظر، رئیس بخش و تیم رهبری. به هر کاربر یک ناظر، رئیس بخش و عضو تیم رهبری اختصاص داده می شود. هر کدام از این انواع مدیریت دارای یک گزارش است که کارکنان و داده های ثبت شده آن هاف داده های تکمیل و داده های مشاهده منابع را نشان می دهند. علاوه بر این، نویسنده پلاگین تعداد زیادی گزارش نوشته و به اشتراک گذاشته است. یکی از این گزارش ها کاربرانی را که در 120 روز اخیر وارد سامانه آموزش الکترونیکی lms شده اند را نشان می دهد. یکی دیگر کاربرانی را نشان می دهد هیچ گاه وارد ال ام اس نشده اند. این ها اطلاعات بسیار با ارزشی هستند که می توانیم با مدیریت به اشتراک بگذاریم، به ویژه گزارش دوم، که می توانیم کسانی که هرگز وارد سیستم نشده اند را به بازدید از نرم افزار آموزش مجازی LMS تشویق کنیم. همچنین این پلاگین برای کاربردی که من صفحه “جستجوی فایل” می نامم نیز استفاده می شود. برای اجرای این کاربرد، ابتدا، یک کوئری در پایگاه داده ایجاد می کنیم که منابع را از تمام جداول منبع در مودل بیرون بکشد و آن ها را در یک جدول جدید به نام منابع مختلف قرار دهد. این کوئری می تواند به cron اضافه شود تا به طور منظم اجرا شود. سپس در داخل نرم افزار Moodle، صفحه جست و جوی فایل را ایجاد کنید که آن جدول را بر اساس ورودی کاربر در یک کادر فیلتری که می توانید به صفحه گزارش اضافه کنید، نمایش داده شود. به این ترتیب، کاربران مجبور نیستند برای مشاهده منابع یک دوره مجبور نیستند در آن ثبت نام کنند. آن ها می توانند به جای آن در صفحه “جست و جوی فایل” آن ها را ببینند.

 پلاگین گزارش های قابل تنظیم مودل

3 Enrollments and Transcripts یا پلاگین ثبت نام و رونوشت

پلاگین ثبت نام و رونوشت مودل به کاربران کمک می کند تا دوره هایی که ثبت نام یا تکمیل کرده اند را پیگیری کنند. کاربران برای مرور و بازبینی عملکرد خود، مدام به صفحه رونوشت مراجعه می کنند؛ آیتم های آن قابلیت کپی و پیست کردن به نرم افزار مرور را دارند.

4 Course Overview on Campus پلاگین بازبینی دوره

این پلاگین مودل به کاربران اجازه می دهد تا دوره هایی را که نمی خواهند در صفحه اصلی شخصی آنها مشاهده شود را پنهان کنند. همچنین فیلترهایی برای ترم (ترم، سه ماهه)، معلم، و دسته های مختلف دوره آموزشی دارد. لیست دوره های کاربر می تواند در LMS شرکتی بسیار طولانی باشد، زیرا بر خلاف یک سیستم LMS دانشگاهی یا آموزشگاهی، دوره های ما برای خودآموزی و جلسات زنده استفاده می شود. بنابراین، دوره ها باقی می ماند و کاربران برای مدت طولانی بیشتر از یک LMS آموزشگاهی می توانند در آن ثبت نام می کنند.

 پلاگین بازبینی دوره در مودل

5 Attendance یا پلاگین حضور و غیاب در مودل

افرادی که مسئول مدیریت سیستم lms هستند می توانند از ماژول حضور و غیاب برای هر دوره ای که جلسات زنده دارند استفاده کنند. برای بسیاری از دوره هایی که شامل نشست های زنده هسند، تنها امتیازی که فرد یادگیرنده دریافت می کند، بر اساس حضور او در نشست است. پس از اتمام جلسه، در پلاگین حضور و غیاب نرم افزار مودل وارد می شویم، cron اجرا می شود، و کاربرانی که حضور داشته اند به عنوان کسانی که دوره را کامل کرده اند علامت گذاری می شوند. پس از آن، این دوره در رونوشت کاربر و داده های حضور او در گزارش های اجرایی استفاده می شود. یک پلاگین مشابه دیگر، به نام Auto Attendance ، نیز وجود دارد، که با استفاده از آن به جای معلم، کاربران می توانند حضور خود را خودشان وارد کنند.

 پلاگین حضور و غیاب در مودل

6 Questionnaire یا پلاگین پرسش نامه

از پلاگین پرسش نامه مودل می توان برای بررسی کاربران در زمینه نیازهای آموزشی آن ها استفاده کرد. ذخیره اطلاعات به دست آمده از این پرسش نامه ها در ال ام اس بسیار راحت است.

7 Sharing Cart یا پلاگین سبد خرید مودل

با استفاده از این پلاگین مودل، می توان ساعت ها در وقتی که باید برای ایجاد دوره های آموزشی توسعه حرفه ای گذاشت صرفه جویی کرد. می توان برای هر شرکتی با توجه به ماتریس کار آن، که تعیین می کند کدام یک از کارکنان می توانند کدام کار و سطح تخصصی را انجام دهند، در سیستم LMS، این دوره ها را ساخت و مواد مربوط به آن تخصص و کار را که در جاهای مختلفی پراکنده هستند را در این دوره ذخیره کرد. می توان برای هر دوره ای که ایجاد می کنیم، یک بلوک سبد خرید اضافه کرد و سپس منابع موجود در دوره های دیگر تنها با یک آیکون به دوره جدید اضافه کرد.

 پلاگین سبد خرید نرم افزار مودل

8 Quick Course List یا لیست سریع دوره ها

این پلاگین مودل به کاربران کمک می کند تا دوره هایی را که ممکن است نظر آن ها را جلب کند، پیدا کنند. ما برای راحتی کاربران، این پلاگین را به هر صفحه از LMS اضافه کردیم. کاربران می توانند با استفاده از یک یا دو کلمه کلیدی، لیستی از دوره هایی که شامل آن کلمه کلیدی هستند را مشاهده کنند. کاربران با کلیک بر عنوان دوره در این لیست، به ادامه ی مطلب خواهند رفت.

9 User Bookmarks یا بوکمارک های کاربر

این پلاگین بیش از اندازه مفید است! ما این بلوک را به هر صفحه اضافه گردیم تا کاربران بتوانند هر صفحه ای را که به نظرشان جالب آمد را علامت یا نشانک بزنند. به عنوان مثال، به عنوان مثال، من 3 بوکمارک برای دوره هایی که اغلب بازدید می کنم ایجاد کرده ام. به جای جست و جوی دوره ها در هر دفعه، روی لینک آن ها که در بلوک بوک مارک های کاربر هستند کلیک می کنم. حذف بوکمارک های به اندازه اضافه کردن آن ها ساده است.

10 Certificate یا گواهی

این پلاگین یک گواهی بر اساس پارامترهای تعیین شده توسط معلم در یک دوره تولید می کند. گواهی قابلیت سفارشی شدن را دارد، به گونه ای که آرم و امضای شما را شامل شود.

11 Sign in Sheet

 پلاگین Sign in Sheet در مودل

این بلوک لیست شرکت کننده ها در یک دوره را می چیند و نشانه قابل چاپ در ورق ایجاد می کند که در جلسات زنده مفید است. برای داشتن اطلاعات بیشتر ر رابطه با خرید moodle و مزایای نرم افزار moodle مودل، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *