حل مشکل Not Ready در ادوب کانکت

حل مشکل Not Ready در ادوب کانکت

حل مشکل Not Ready در Adobe Connect

با توجه به اینکه این روزها بسیاری از افراد از ادوبی کانکت برای تشکیل جلسات و کلاس ها آنلاین استفاده می کنند در این مطلب سعی داریم به رایج ترین مشکلات ادوب کانکت بپردازیم. و همچنین روش های رفع مشکلات ادوبی کانکت را با هم بررسی خواهیم کرد. اگر شما هم از کاربران این نرم افزار هستید تا انتهای این مقاله با بررسی لیستی از رایج ترین مشکل ادوبی کانکت و راه حل های آن همراه ما باشید.

راه حل رفع مشکل ماندن در not ready در Adobe Connect
چند روزی است که کاربران سازمانی ، دانشگاهی و مراکز آموزشی که از ADOBE CONNECT برای برگزاری کلاس های انلاین استفاده میکنند با مشکل وربرو شده اند. در زمان برگزاری کلاس های آنلاین سرویس ها، حالت NOT READY به کاربران نمایش داده می شود.

شرکت بولوت روم البرزسرور این افتخار را دارد تا به دانشگاه های بزرگ کشور در قالب سامانه آموزش مجازی و سامانه کلاس آنلاین خدمات رسانی کند و از آنجاییکه این روزها، مشتریان عزیز وستا مشغول برگزاری آزمون های پایان ترم هستند مشکل به وجود آمده باعث شد تا همکاران ما به دنیال راه حلی باشند تا در کمترین زمان ممکن مشکل به وجود آمده را مرتفع کنند تا روزهای آزمون های الکترونیکی بدون مشکلی را سپری کنند. پس از بررسی های انجام توسط تیم فنی وستا مشخص شد که این مشکل به دلیل برخی از اپدیت های امنیتی مایکروسافت در Windows Defender بوجود آمده است که ارتباط با دیتابیس را دچار اختلال و کندی کرده است. از آنجاییکه شرکت وستا تامین زیر ساخت اکثر مشتریان دانشگاهی بر عهده دارد، تیم فنی وستا مشکل به وجود آمده را حل کرده است و این مطلب را برای تمامی عزیزانی که از سامانه ادوبی کانت برای آموزش های آنلاین خود استفاده می کنند منتشر کرده است.

برای رفع این مشکل دو راهکاری را که در ادامه بیان شده است را می توان اتخاذ کرد.

سوپروایز های سامانه و یا کارشناسان فنی می بایست Windows Defender را از سیستم عامل خود حذف کنند که این روش مورد تایید وستا نیست.
تغییراتی در Windows Defender انجام دهید که راه حل پیشنهادی وستا میباشد .
در ادامه بصورت کامل توضیح می دهیم که چطور می توانید تغییرات مورد نیاز را اعمال کنید.

تغییرات لازم برای رفع مشکل NOT READY در ادوبی کانکت
برای اعمال تغیرات در Windows Defender لازم است مراحل ذیل را گام به گام انجام دهید. (این روش، راهکاری برای غیر فعال سازی برخی از قابلیتهای Windows Defender از طریق Group Policy میباشد)

برای این منظور دکمه ترکیبی Win+R را فشار داده و با این کار وارد محیط Run می شوید.
Run windiws

در پنجره باز شده کلمه gpedit.msc را وارد کرده و دکمه enter را فشار دهید.
gpedit1

در این قسمت بر روی گزینه Computer configuration و سپس بر روی عنوان Administrative Templates کلیک نمایید.
gpedit2

بعد از آن وارد قسمت Windows Components شده و بر روی گزینه Windows Defender دوبار کلیک نمایید.

پس از طی مراحل انجام شده مطابق با تصویر پایین موارد را تنظیم کنید.

Windows Components

پس از تنظیم این موارد، سرویس adobe connect را Restart کنید.
حال مشکل NOT READY در سامانه ادوبی کانکت کاملا رفع شده و می توانید بدون هر گونه مشکلی کلاس های آموزشی خود را برگزار نمایید.

===========================================================================

رفع مشکل صدا در ادوبی کانکت
رفع مشکل صدا در ادوبی کانکت

کاربران ادوبی کانکت در بسیاری از مواقع از مشکل صدا در ادوبی کانکت در هنگام تشکیل جلسات گلایه دارند. در واقع این مساله را باید در مشکل میکروفون در ادوبی کانکت جستجو کرد. زیرا اغلب مشکلات صدا در واقع ناشی از مشکل میکروفون در ادوب کانکت شما است و مشکل صدا در ادوبی کانکت موبایل یا دسکتاپ ارتباطی با سرور و مسایل مربوط به آن ندارد. بنابراین برای رفع این مساله باید سخت افزارها مانند هدست یا میکروفون آن بررسی گردد.

مشکل میکروفون گوشی در ادوبی کانکت معمولا به صورت مشکل اکو در ادوبی کانکت همراه است و این مساله نیز ممکن است به دلیل عدم ارتباط درست هدست با گوشی باشد. بدین منظور کابل هندزفری و یا هدست خود را یکبار قطع و دوباره نصب کنید. همچنین اگر از هست بلوتوث استفاده می کنید بلوتوث خود را یکبار قطع و مجددا به دستگاه وصل نمایید.

حل مشکل ورود به ادوبی کانکت
حل مشکل ورود به ادوبی کانکت

یکی از مشکلات ادوب کانکت در هنگام آغاز جلسه مشکل ورود به میتینگ است. در برخی مواقع ممکن است کاربران برای ورود به جلسه در ادوبی کانکت درچار مشکل شود. در ادامه دلایل مشکل ورود به ادوبی کانکت را بازگو خواهیم کرد:

به روز نبودن فلش پلیر مرورگر شما از مهم ترین دلایل مشکل کانکت نشدن ادوب کانکت است.
تنظیم نبودن ساعت و تاریخ مرورگر از دیگر دلایل رایج مشکل connecting در adobe connect است.
نوع نسخه نرم افزار نیز مهمترین دلیل مشکل کانکت نشدن ادوب کانکت است که در ادامه راه حل آن را بیان می کنیم.
به طور کلی ما دو نوع نرم افزار ادوبی کانکت داریم.

ادوبی کانکت Standalone
ادوبی کانکت Add in
نسخه Stand alone قابل نصب به صورت یک نرم افزار مجزا و نسخه Add in به صورت پلاگین بر روی مرورگر نصب می شود. برای استفاده راحت تر از این نرم افزار و خلاص شدن از مشکل در connecting ماندن ادوب کانکت می توانید نسخه Add in آن را نصب نمایید. با نصب این نسخه معمولا مشکل ورود به ادوب کانکت رفع خواهد شد.

برای نصب نسخه Add in به شکل زیر عمل می شود:

۱- پس از نصب پلاگین Adobe Connect Add in بر روی مرورگر، بروزر را اجرا نموده و آدرس جلسه را وارد کرده و سپس تایید می کنیم.

۲- در مرحله بعد به دلیل پایین بودن ورژن نیاز به به روز رسانی داریم که با انتخاب گزینه تایید اجازه آپدیت را به نرم افزار خواهیم داد.

۳- در مرحله بعد مشاهده می کنیم که پس از نصب نسخه به روز، وارد صفحه جلسه یا همان meeting می شود.

حل مشکل فارسی نویسی در ادوب کانکت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.